08 September 2009

(genso)funderingar i allmänhet

Ibland frågar man sig själv varför man gör vissa saker.

Den senaste tiden har jag frågat mig själv väldigt ofta varför jag fortfarande är med i GENSO. Jag tror inte att jag egentligen har ett bra svar på den frågan, och jag tror att om det inte vore för ett visst kontrakt med K så skulle jag vid det här laget ha lämnat projektet.

Första officiella släppet av mjukvaran och nätverket är beräknad till den här månaden så att jag antar att vissa saker måste redas ut snart, kanske blir hela situationen generellt bättre efter en "uppstädning" - vem vet? Det man kan säga är att byråkratin inom denna internationella bransch är rent av hemsk, och det är en hel del inom projektet som jag helt enkelt inte tenderar att gilla. Trots det så sitter jag här fortfarande och får en del saker gjorda.

Men jag känner att i bakgrunden är det något som pyr, något som gång på gång nästan får det att rinna över. Tror inte att en sådan här "miljö" är hållbar i längden.

Vissa saker gör man för att man vill, andra för att man måste.

No comments: