06 September 2009

ännu en söndag, ännu en septemberdag

Och veckan har bara försvunnit, gårdagen försvann nästan innan jag noterade att det var lördag!
Idag är det söndag igen, jag borde städa igen (förstår inte alls hur det kan bli så rörigt så fort!?!). Borde tvätta igen (tvättade bara det högprioriterade när jag kom hem från Holland och resten väntar fortfarande - i hög), tänkte få det gjort igår men eftersom tvätta är tråkigt så hoppade jag liksom över det.

Moment tre som borde göras är en planering av kommande vecka - vad ska pluggas ungefär när + vad har jag på min genso-lista som ska vara klart när osv. Annars slutar det med ännu en vecka som den här, en massa tid försvinner.

Och naturligtvis skiner solen utanför huset, och jag insåg precis att det ligger ett tunt lager av löv på gräsmattan. Jag vet vad det innebär - snart är det höst på riktigt. Vilken konstig känsla det ger mig, känns som om sommaren precis började medan det i verkligheten är lite av ett "shit det är redan början av september!".

Det är som att vakna upp ur en dröm igen. Det är den här tiden på året när jag vanligtvis brukar fundera på vad jag egentligen gör med livet.

1 (B-Å), 2 (A), 3 (F) och 5 (P) år har gått :(

No comments: