28 May 2009

att sova - vad är det?

Flummigt. Japp, konsten att inte sova fastän man borde, den behärskar jag vid det här laget. Ganska väl. Kanske inte alldeles bra...?

A & G är här igen. Busy days. Ikväll stod det "besök hos R & L" på agendan. Imorgon står det "lite GENSO och lite besök hos draken som fyller år".  

Filosoferar på om jag ska stanna i T imorgon eller inte. Vill, men vet inte om jag hinner. Sista inlämning på söndag, har inte börjat skriva än. Egentliga frågan är om jag vill stanna i T när jag ändå kommer att behöva sitta instängd och läsa/skriva i säkert 10-20 timmar innan söndag? Hinner jag "njuta" av T? Bah. Får se hur det blir imorgon.

Gårdagens (tja, tisdagens) slutsats: "Stora delar av min mammas generation bor i hus med trädgård och allt mycket för att "det ska man", inte för att de älskar trädgårdar och så." Varför är det egentligen så?

No comments: