23 March 2010

kort uppdatering

Osammanhängande. Skriva för att skriva av sig lite. Helst ska det gå snabbt med. Fin värld vi lever i med all stress och sådant, eller?

Sedan sist har jag bytt LLU, så den senaste veckan har jag spenderat med A (sv/ty). Annorlunda än vad det varit med L, på det sättet att jag fått ännu en positiv upplevelse. En del av de saker jag upplevt nu skulle jag nog aldrig ha fått uppleva om jag fortfarande endast sett allt ur Ls vinkel - det händer så mycket olika saker bara för att ämnena skiljer sig åt! För mestadels har det ju varit exakt samma elever! Har ju även fått chansen att se lite mer än bara "a-delen" av skolan, spännande men även annorlunda!

Även fått testa delar av min uppfinningsrikedom när man inser att vikarien är på plats men har ingen aning om vad han ska göra med klassen som mer eller mindre sitter (eller om man har otur kryper på golvet) framför honom, eller när man inser att vikarien inte har stor koll på vare sig matematik eller fysik/teknik utan mer har hamnat där för att "hålla ett öga på eleverna så att de inte springer omkring i kaos" - för att det är helt hopplöst att hitta en vikarie i matematik och fysik! Fint. Imorgon tar A två av 9:ans matematikpass iaf, så att jag iaf ska kunna ge dem lite matematik den här veckan innan L kommer tillbaka lagomt för att låta dem skriva provet som nu är...2 veckor ur fas enligt planeringen. Bra.

Imorgon gör jag min sista dag för den här perioden, på ett sätt känns det skönt (tentan nästa vecka gör sig påmind) - på ett annat sätt känns det som om de här 15 dagarna bara försvunnit (runnit ut i sanden) väldigt fort!

No comments: