27 October 2010

WTF?!?! Ibland blir man mörkrädd...

Det är inte ofta jag hamnar i sådan situation, har varit med om för mycket för att låta mig skrämmas så lätt. Men ibland händer det. Idag var en sådan dag.

Idag har jag träffat en människa som på allvar tycker det är ok att mobba en del andra människor för att de har avvikande åsikter.
Idag har jag träffat en människa som på allvar inte anser att alla människor har samma värde. Att de med avvikande åsikter kan vara värda mindre och att det är ok att behandla dem som skit och på ett sätt som inte är allmänt ok.

Vilken j-a människosyn?!? Och folk klagar på ungdomsgenerationen titt som tätt om allt. Någon borde även kolla på hur den äldre generationen uppför sig. Eller är det bara ok att de uppför sig såhär bara för att de är "äldre"?

WTF?!?!?!

2 comments:

Åke said...

Det där var väldigt skrämmande, var det en gammal eller ung person?

San said...

Ålder är ju ett relativt begrepp...men ca 55 år är den här personen.

Därför ännu mer skrämmande än om det varit en yngre människa som inte riktigt har koll på sina egna tankar och åsikter ännu...

...bara så otroligt glad över att den här människan inte är en blivade kollega till mig.