23 February 2009

papper & sånt...

Tog itu med den växande högen av papper/post idag, otroligt hur mycket det faktiskt kan bli om man råkar ignorera den växande högen i en vecka eller två. Folk påstår att dagens moderna samhälle blir mer papperslöst, jag undrar vilken del av samhället de lever i? Inte i samma del som mig iaf [kanske är de papperslösa? Skulle inte tro det dock...]!

Efter dagens timmar (!?!) av sorterande & läsande fick jag följande uppskattade fördelning:
80% att slänga av olika anledningar
10% att läsa senare
10% att spara av olika anledningar

Vem vågade säga ordet papperslöst i närheten av mig? 


I all min iver att beta av pappershögen så lyckades jag till och med skicka iväg två brev som jag skulle postat innan Wien men som jag inte riktigt hann med då. Plus att jag lyckades få iväg min reseräkning för Wienresan...Papper papper papper papper papper...


...och är det inte papper så är det register som man blir instoppade i mot sin vilja! *less på big brother samhället*

No comments: